Jeżeli mamy tutaj biegaczy, z pewnością część z nich miała do czynienia z problemami żołądkowymi podczas uprawiania swojego ulubionego sportu. Na początku trzeba wyjaśnić, że problemy żołądkowe to powszechny problem u biegaczy.

Dzieje się tak ze względu na kilka błędów w diecie, jak również nieodpowiednie nawodnienie organizmu. Problem mogą rozwiązać specjalne elektrolity dla biegaczy oraz proste triki związane z pożywieniem.

Problemy trawienne podczas biegania – jak ich unikać?

Jeśli chodzi o sposoby związane stricte z dietą, warto przede wszystkim powiedzieć, że ostatni posiłek przed treningiem powinien być spożywany nie później niż na dwie godziny przed startem. Wiele zależy również od tego, co wyląduje na talerzu – przykładowo błonnik pomimo iż jest bardzo zdrowy, to nie najłatwiej się go trawi. Proces trawienia błonnika bardzo często wywołuje w organizmie wzdęcia oraz biegunkę.

Kolejnym niepożądanym składnikiem pokarmowym może być nabiał oraz produkty mleczne. Wiele osób ma problemy z tolerancją laktozy, dlatego podczas biegania, gdy organizm jest zaangażowany w inne procesy, trawienie dodatkowo zwalnia. Warto zwrócić uwagę również na cukry proste, które są odpowiedzialne za przebieg zjawiska osmozy w jelitach człowieka. Bezpośrednio przed treningiem warto odpuścić sobie również kawę, ponieważ kofeina pobudza ruchy perystaltyczne jelit, co także może powodować biegunkę.

Elektrolity dla biegaczy – zadbaj o nawodnienie organizmu!

Nie jest tajemnicą, że odpowiednie nawadnianie organizmu to podstawa jego prawidłowego funkcjonowania. Już osoby, które nie wykonują żadnej aktywności fizycznej, powinny spożywać ok 2l wody dziennie. W przypadku osób aktywnie uprawiających sport, zapotrzebowanie na wodę jest dużo większe. Szczególnie w przypadku biegania, gdzie jest to bardzo wymagająca dyscyplina, która mocno angażuje organizm. W wodzie zawarte są elektrolity, które pozostają niezbędne do funkcjonowania organizmu, a ich niedobór może powodować między innymi problemy gastryczne.

Chodzi tutaj o absorpcję wody w procesach trawiennych organizmu. Wzmożona aktywność fizyczna, powoduje jednak, że zapotrzebowanie organizmu na mikroelementy jest wzmożone, a te dostarczane w czystej wodzie, mogą nie wystarczyć. To właśnie dlatego warto skorzystać z elektrolitów dla biegaczy, czyli specjalnych suplementów diety, które po prostu rozpuszcza się w wodzie, dzięki czemu ta ma ich zwiększoną zawartość.

Zobacz także

Problem z łysieniem

Łysienie to problem, który dotyka znaczną część naszego społeczeństwa. Jest kłopotliwą dol…