Dieta modułowa to sposób na utratę zbędnych kilogramów, bez konieczności rezygnowania z ulubionych potraw. Dzięki systematyczności chudnięcia można uniknąć efektu jo-jo. Zasady diety nie są skomplikowane, a stosowanie się do nich pozwala na stracenie nawet 1 kilograma w ciągu tygodnia.

Czym jest dieta modułowa?

Dieta modułowa to walka z kilogramami oraz nadwagą, bez konieczności rezygnowania z ulubionych produktów czy potraw. Proces utraty odbywa się systematycznie i regularnie, ponieważ można stracić nawet do 1 kilograma tygodniowo. Ilość ta jest zdecydowanie bezpieczna dla zdrowia, ponieważ nie doprowadza do odwodnienia. Dodatkowo chroni organizm przed pojawieniem się efektu jo-jo. Stosowanie diety jest bezpieczne i nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Jak sama nazwa wskazuje, dieta podzielona jest na moduły, co oznacza, że każdego dnia jemy coś innego. Podczas diety modułowej należy trzymać się wcześniej ustalonego planu – jest on prosty oraz bardzo łatwy w zastosowaniu. Można powiedzieć, że są trzy główne zasady planu odchudzającego. Oto one:

  • Pięć zbilansowanych posiłków dziennie – śniadanie, ciepły obiad, kolacja oraz dwie przekąski.
  • Dwa litry płynów dziennie – woda mineralna, niegazowana, herbata zielona, czarna.
  • Jeden dzień w tygodniu przeznaczony na oczyszczenie organizmu z toksyn.

Czym są moduły w diecie?

Według twórczyni diety – dr Petra Ambrosius – podczas każdego spożywanego przez nas posiłku należy dołączyć produkt, który przypisany jest do danego modułu. Dobrym przykładem będzie śniadanie. Pierwszego dnia spożywamy produkty zbożowe, a następnego sięgamy po nabiał. Wszystkie produkty określane są poprzez szczeble na piramidzie żywienia. Stosowanie się do modułów diety pozwala na dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości kalorii i wszystkich składników odżywczych, witamin oraz minerałów.

Zasady diety modułowej

Jak wiadomo, dieta składa się z trzech, głównych zasad. Dieta modułowa zakłada, że każdego dnia powinno się pić do 2 litrów wody mineralnej niegazowanej. Nie jest to jednak jedyny napój, który można spożywać, bowiem w codzienność wprowadzić można również herbatę zieloną, czarną lub owocową. Nie wyklucza się także herbat ziołowych.

Kolejną, bardzo ważną zasadą jest przekonanie się do spożywania pięciu posiłków dziennie. Konkretnie chodzi o śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację. Dobrym krokiem będzie ustalenie stałego odstępu między posiłkami. Ostatnią zasadą jest dzień oczyszczenia. Polega on na pełnym detoksie organizmu, w celu oczyszczenia go z wszelkich toksyn. Taki dzień przypada raz na cały tydzień.

Zdecydowanym plusem diety jest fakt, że autorka nie nakłania do rezygnacji z ulubionych produktów czy potraw. Wręcz przeciwnie! Uczy ona w jaki sposób można łączyć produkty, aby stworzyć zdrowe zestawienie. Jednak należy pamiętać, że sensem diety jest zachowanie równowagi i ścisłych proporcji. Zrównoważone zestawienie składników odżywczych stanowi podstawę skutecznej diety.

Check Also

Kiedy ubiegać się o odszkodowanie za błąd medyczny?

Błąd medyczny, w wyniku którego osoba poszkodowana doznała uszczerbku na zdrowiu i musiała…