Problem z zasypianiem jest bardzo powszechnym zjawiskiem. Bezsenność bywa uciążliwa, i często wiele osób wspomaga się różnymi środkami farmakologicznymi. Tymczasem istnieją naturalne sposoby, które pomogą w walce z bezsennością, a jednocześnie nie będą wpływały na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.

Melatonina a problem ze snem

Organizm człowieka, od chwili narodzin funkcjonuje w odpowiednim trybie. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest tak samo ważne, co odpowiednia ilość snu. Wbrew pozorom podczas snu, nie tylko odpoczywamy, ale także poprawiamy nasz metabolizm, przysadka mózgowa produkuje odpowiednią ilość hormonu wzrostu, wyrównuje się ciśnienie oraz rytm serca. Po dobrze przespanej nocy, możemy również zauważyć lepszy wygląd, brak worków pod oczami, czy po prostu mamy lepszy humor i samopoczucie.

Na dobry sen, wpływ ma melatonina która z wiekiem maleje. Jest to hormon odpowiedzialny za odpowiednie funkcjonowanie naszego biologicznego „zegara” – czyli reguluje kiedy i ile powinniśmy spać. Za produkcję melatoniny odpowiedzialna jest szyszynka – malutki gruczoł, który znajduje się w mózgu. Niestety z wiekiem, szyszynka produkuje coraz mniej melatoniny, i dlatego starsi ludzie wstają skoro świt, w dzień potrzebują drzemki, a wieczorem szybko kładą się spać.

Problem z zasypianiem – na co zwrócić uwagę?

Każdy z nas, zapewne nie raz leżał w łóżku wpatrując się w sufit lub ścianę. Babcine sposoby typu liczenie baranków, wstrzymywanie oddechu, szum, czy całkowita ciemność niestety mało kiedy bywają skuteczne. Na co zwrócić uwagę przed snem? Oto wskazówki

  • Odpowiednia temperatura – nie więcej jak 18/20 stopni
  • Brak ostrego światła
  • Nie zaleca się oglądania Tv przed snem, z powodu emisji niebieskiego światła
  • Używki takie jak kawa warto ograniczyć w godzinach popołudniowych
  • Stres, duże emocje czy burza nastrojów również źle wpływa na wyciszenie organizmu
  • Przyjmowanie niektórych leków, może być powodem bezsenności – czytaj ulotki
  • Praca zmianowa – powoduje rozregulowanie funkcjonowania zegara biologicznego
  • Regularność to podstawa – staraj się ustalić godziny w których wstajesz i kładziesz się spać
  • Zjedz lekkostrawną kolację
  • Nie podejmuj aktywności fizycznej w godzinach wieczornych

Domowe sposoby na zasypianie

Odpowiednie wyciszenie, stały rytm dnia czy niska temperatura to kilka wskazówek które mogą wpłynąć na zasypianie. Bardzo dobrą opcją jest również zastosowanie naparu z ziół, a konkretnie:

  • kozłek lekarski – zwany potocznie jako waleriana
  • melisę
  • szyszki chmielu
  • męczennicę
  • lawendę
  • rumianek

Regularne picie ziół pomaga zmniejszyć napięcie nerwowe, działają kojącą, uspokajająco, wyciszająco a także rozluźniająca. Należy jednak pamiętać, iż w przypadku ziół bardzo ważne jest ich systematyczne spożywanie. Jednorazowe wypicie naparu, nie wpłynie na nasz organizm. Co innego w przypadku zastosowania olejku CBD, który w ostatnim czasie stał się hitem wśród osób cierpiących na bezsenność.

Olejek CBD – rozwiązaniem na bezsenność?

Suplementacja olejkiem CBD na sen, coraz częściej jest stosowana przez osoby mające problem z zasypianiem. Ich skuteczność została potwierdzona badaniami, a samo ich zastosowanie jest całkowicie bezpieczne dla naszego organizmu. Zawarty w olejkach kannabidiol oddziałuje bezpośrednio na receptory układu endokannabinoidowego – wykazuje działanie przeciwlękowe, uspokajające a także wpływa na prawidłowe fazy snu. Dzięki swoim właściwością zastosowanie olejku CBD pomaga zmniejszyć poziom kortyzolu – hormonu stresu. Kannabidiol wpływa także na produkcję melatoniny w naszym organizmie.

Warto również zaznaczyć, iż olejki CBD to NIE TO SAMO co marihuana. Zastosowanie olejków CBD nie będzie powodować działań psychoaktywnych!

Zobacz również

Czym jest stulejka i jak można ją leczyć?

Stulejka jest schorzeniem, które dotyka wielu mężczyzn. Niestety niewiele się o tym mówi, …